„Przepis na Rozwój” przepisem na sukces

Projekt „Przepis na Rozwój” to nie tylko wielkie liczby, wskaźniki i szczytne idea, ale przede wszystkim historia żywych ludzi. Choć jego celem jest zwiększenie konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z terenu województwa łódzkiego, odbywa się to poprzez poniesienie kompetencji i kwalifikacji pracowników. Podstawą każdego sukcesu w biznesie są ludzie, a rozwój pracownika jest równoznaczny z rozwojem firmy. Przecież, jak podkreślał Richard Branson, to nie klienci są najważniejsi, ale pracownicy – bo jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów.

Inwestycja w kadry to ważny element w strategii rozwoju współczesnej firmy. Kto o tym zapomina, ten traci podwójnie, bo brak wzrostu to nie tylko mniejsze zyski, ale i utrata kapitału w postaci doświadczonych pracowników. Wzrost kompetencji zatrudnionych osób szybko przekłada się na jakość wykonywanej pracy i jej efektywność, a tym samym na wyższy dochód przedsiębiorstwa.

Problemem często jest brak środków na profesjonalne szkolenia, kursy zawodowe, usługi doradcze czy studia podyplomowe. Z pomocą przychodzi projekt „Przepis na Rozwój” – z jego pomocą można sfinansować do 80% kosztów tego typu usług. To przedsiębiorca decyduje, jaką usługę wykupi – które ze szkoleń będzie najbardziej korzystne dla rozwoju jego przedsiębiorstwa i przyniesie najwięcej korzyści jego pracownikom. Jedynym warunkiem skorzystania z kursu lub szkolenia jest jego obecność w Bazie Usług Rozwojowych, a że wybierać można spośród ponad 26 tys. pozycji, bez trudu dopasujemy właściwą usługę do własnych potrzeb. Nawet gdyby jakiegoś specyficznego szkolenia zabrakło, procedura uzupełnienia oferty BUR jest prosta – w każdej chwili można zgłosić szkolenie odpowiadające indywidualnym potrzebom przedsiębiorstwa.

Kapitał intelektualny

- Firma to ludzie – podkreśla Michał Sopiński, Wiceprezes Zarządu MS POS Poland. – Jeśli któryś z menedżerów nie zdaje sobie jeszcze z tego sprawy, wkrótce rynek pracownika boleśnie mu to uświadomi. W branży takiej jak nasza to kapitał intelektualny osób zatrudnionych w firmie jest jedną z jej największych wartości.

MS POS Poland to firma wdrożeniowa o zasięgu międzynarodowym, wdrażająca systemy klasy ERP i POS w wielu regionach świata. Specjalizuje się w digitalizacji i optymalizacji procesów biznesowych przedsiębiorstw, głównie w zakresie sprzedaży detalicznej oraz produkcji. W sektorze handlu detalicznego specjaliści z MS POS Poland wspólnie z klientami opracowują rozwiązania informatyczne umożliwiające wdrożenie idei omnichannel commerce. Oferta firmy to również doradztwo w zakresie wykorzystania narzędzia BI do analizy danych o preferencjach konsumentów i, w oparciu o nie, podejmowanie efektywnych decyzji biznesowych w zakresie optymalizacji powierzchni sklepowej, stanu zapasów itp.

- Świadomość pracowników rośnie coraz bardziej. Podejmując decyzję o związaniu się z daną firmą kandydaci do pracy coraz częściej biorą pod uwagę nie tylko wysokość zarobków czy atmosferę w pracy, ale także możliwość rozwoju zawodowego czy własnych kompetencji. Już nie tylko benefity w postaci służbowego samochodu, karty multisport czy biletów na wydarzenia sportowe i kulturalne liczą się w dodatkowym systemie premiowania pracowników, ale właśnie możliwość uczestnictwa w specjalistycznych kursach i szkoleniach – podkreśla Michał Sopiński.

Wbrew pozorom to nie ze szkoleń z branży IT korzystali najczęściej pracownicy MS POS Poland. – W naszej organizacji, w skład której wchodzi około 50 pracowników, zrealizowaliśmy kilka typów szkoleń na łączną kwotę ponad 100 000 zł. Budowanie modeli kompetencji, zarzadzanie strategiczne, controling  ale także etykieta w biznesie czy kursy językowe – to wszystko wzmacnia nas i pozwala swobodnie konkurować na zagranicznych rynkach. Szczególnie cenne były dla nas dedykowane usługi rozwojowe, uwzgledniające specyfikę naszej branży i do poszukiwania tego typu szkoleń zachęcałbym przyszłych beneficjentów programu „Przepis na Rozwój”  – podsumowuje Wiceprezes Zarządu MS POS Poland.

Mój sukces Twoim sukcesem

Na ile skuteczny jest program „Przepis na Rozwój” pokazuje historia pani Roksany. - W ramach projektu skorzystałam z usługi doradczej w zakresie marketingu. To ona przewartościowała moje myślenie o pozyskiwaniu klientów. Firma bierna, skazana na przypadkowy kontakt z potencjalnym odbiorcą nigdy się nie rozwinie. Potrzebne jest aktywne pozyskiwanie klientów oraz świadome nawiązywanie i budowanie z nimi relacji – opowiada o swoich doświadczeniach z projektem Roksana Sławińska.

Miesiąc po zakończeniu szkolenia pani Roksana otworzyła własną firmę Szkolenia Trener, zrzeszające doświadczonych, wciąż podnoszących swoje kwalifikacje specjalistów w zakresie treningów personalnych i fitnessu. – Dziś to ja szkolę przyszłych instruktorów fitness i trenerów personalnych - od poziomu początkującego po zaawansowany. Największy nacisk w mojej firmie kładziemy na zdobycie przez naszych Klientów konkretnych umiejętności praktycznych. Pracujemy w oparciu o nowatorskie metody, dzięki czemu udział w naszych szkoleniach bezpośrednio przekłada się na poszerzenie oferty, podniesienie standardów obsługi i poprawę jakości oferowanych przez nich usług – mówi młoda bizneswoman.

- Jednym z najważniejszych elementów szkolenia była dla mnie umiejętność świadomego i precyzyjnego kierowania działań promocyjnych – a tym samym zwiększenie ich efektywności. Dzięki temu możliwe jest skuteczne pozyskiwanie i utrzymywanie Klientów, co z kolei finalnie przyczynia się do stabilizacji sytuacji finansowej firmy, jej rozwoju i budowania silnej pozycji na rynku – wspomina Roksana Sławińska.

Pracownik, w którego pracodawca inwestuje, zapewniając mu możliwość uczestniczenia w szkoleniach, kursach czy warsztatach, czuje się zauważony i doceniony, a równocześnie znacznie bardziej utożsamia się z firmą. Staje się jej integralną częścią – ma poczucie przynależności do przedsiębiorstwa, które współtworzy i które potrzebuje jego zdolności, umiejętności i doświadczenia. Równocześnie, dla wielu pracowników udział w szkoleniach to możliwość spełnienia zawodowych ambicji, samorealizacji i budowania ścieżki rozwoju zawodowego – niezależnie od tego, czy będzie to firma o międzynarodowym zasięgu czy jednoosobowe przedsiębiorstwo.