SCHINDLER POLSKA

Wróć do listy klientów

Inteligentne windy i schody ruchome z Schindler Ahead

Wyobraź sobie świat, w którym windy, schody i chodniki ruchome stają się inteligentnymi maszynami. Wyobraź sobie cyfrową platformę, która łączy klientów, urządzenia, użytkowników i obsługujących je techników, a wszystkie potrzebne im informacje udostępniane są w czasie rzeczywistym. Wyobraź sobie system, który samodzielnie analizuje i optymalizuje dane diagnostyczne, dzięki czemu wszelkie potencjalne problemy są przewidywane i zapobiega się nim zanim wystąpią. A teraz wyobraź sobie, że ten cyfrowy przełom… właśnie nastąpił!

Podczas kwietniowych Targów Przemysłowych w Hanowerze koncern Schindler przedstawił Schindler Ahead – rozbudowaną platformę cyfrową, która wynosi na nowy, niespotykany dotąd poziom sposób zarządzania i monitorowania pracy wind, schodów i chodników ruchomych. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem obiektu, zarządzasz nieruchomością, używasz windy czy schodów ruchomych – dzięki Schindler Ahead wydłużysz czas pracy swojego urządzenia, zyskasz dokładniejszy wgląd w jego funkcjonowanie i odczujesz jeszcze większą wygodę oraz komfort podróżowania.

To pierwsza na świecie w pełni cyfrowa platforma łącząca prewencyjną konserwację, możliwość kontaktu z służbami technicznymi i dostęp do rozbudowanego systemu informacji.

Prewencyjna konserwacja

Dzięki Schindler Ahead dane generowane przez każde urządzenie mobilne firmy Schindler: windę, schody czy chodnik ruchomy wykorzystywane są do analizy oraz optymalizacji działania urządzenia, zwiększając jego niezawodność i umożliwiając zapobieganie wystąpieniu usterek dzięki dostępowi do danych w czasie rzeczywistym.

- Nasza cyfrowa platforma oparta jest na chmurze i wspierana przez GE Predix, przemysłowy system operacyjny stworzony przez naszego partnera, firmę GE Digital, dzięki czemu jesteśmy w stanie prześledzić różnorodne i szybko zmieniające się dane, gromadzone przez miliony czujników i elektronicznych kontrolerów zainstalowanych w naszych urządzeniach. Diagnostyka w czasie rzeczywistym umożliwia nam przewidywanie, planowanie i podjęcie działań związanych z ich serwisowaniem, np. informacje o ilości cykli poszczególnych podzespołów pozwalają na precyzyjne planowanie ich napraw, wymiany czy konserwacji, bez konieczności przeprowadzania dodatkowych przeglądów – podsumowuje Marcin Łoskot, Dyrektor Serwisu Schindler Polska.

Wykorzystaj informacje do działania

Platforma cyfrowo łączy ze sobą urządzenia mobilne, obsługujących je techników, korzystających z nich pasażerów oraz administratorów obiektów, w których są zainstalowane. Serwisanci o każdym zdarzeniu powiadamiani są w czasie rzeczywistym i mają dostęp do wszystkich informacji oraz potrzebnej dokumentacji (certyfikatów, rysunków technicznych, podręczników i instrukcji)

Stan urządzeń jest stale monitorowany za pośrednictwem Centrum Serwisowego Schindler. - Właściciele budynków i ich zarządcy mogą w czasie rzeczywistym sprawdzić stan swoich urządzeń i mieć natychmiastowy dostęp do danych operacyjnych (np. bieżący status czy statystyki użytkowania), a tym samym lepiej zarządzać portfolio swoich urządzeń. Raporty można dostosować do własnych potrzeb, a powiadomienia o zdarzeniach otrzymywać za pośrednictwem aplikacji, wiadomości tekstowych lub e-maili. Schindler Ahead to zwiększona niezawodność i czas działania urządzeń dzięki dostępowi do danych w czasie rzeczywistym i możliwości podjęcia działania zanim pojawi się problem – mówi Marcin Łoskot.

Połączenia alarmowe realizowane są za pośrednictwem niezawodnego, cyfrowego połączenia głosowego lub transmisji danych. Platforma zapewnia kontakt ze specjalnie wyszkolonymi specjalistami przez 24 godziny na dobę, umożliwiając uzyskanie profesjonalnej pomocy.

Kolejny etap inteligentnych miast

Schindler Ahead posłuży w przyszłości jako platforma rozwoju nowych produktów i usług inteligentnych.

- Z Schindler Ahead stworzyliśmy cyfrową platformę dla inteligentnych rozwiązań mobilności miejskiej. Już wkrótce nasi klienci będę mogli korzystać z kolejnych innowacji Schindlera i naszych partnerów: GE Digital i Huawei. Schindler Ahead jest przygotowany na przyszłość, a wszelkie aktualizacje oraz nowe aplikacje mogą być instalowane zdalnie z Schindler Ahead App Store, bez konieczności przyjazdu technika do obiektu – zapewnia ekspert firmy Schindler.

Dzięki digitalizacji mobilność w mieście staje się inteligentna. Internet rzeczy (IoT), sztuczna inteligencja i spersonalizowane aplikacji zmieniają sposób, w jaki żyjemy i poruszamy się. Schindler przewozi każdego dnia ponad miliard ludzi, a dzięki wprowadzeniu Schindler Ahead pasażerowie doświadczą zupełnie nowych wrażeń, a ich bezpieczeństwo, czas pracy i niezawodność urządzeń zostaną przeniesione na nowy, niespotykany do tej pory poziom.